Hallo allemaal,

Nog maar een paar dagen!!! 





 











Moots II 

19 tot / 21 oktober

Scoutingterrein St. Walrick

Sint Walrickweg 9A, Overasselt

Gebruik voor navigatie: Hessenbergseweg 5, Overasselt. De ingang van het terrein is gemarkeerd met Vortex Adventures vlaggen.

Tijd in: Vrijdag rond 20:00

Tijd uit: Zondag rond 15:00


undefined




undefined

undefined

Praktische informatie

Meehelpen
Voor het laten slagen van het evenement kunnen we altijd handjes gebruiken. Schrijf je hier in. 

Verzekering
Niet alle verzekeringen dekken ongevallen tijdens LARP-evenementen. Controleer je polisvoorwaarden en sluit anders een reisverzekering af.
 
Medische verklaring en eigenverklaring
Voordat je begint met spelen, willen we graag een "eigenverklaring" van je hebben. Deze kun je bij het inchecken en/of betalen invullen en inleveren. Vanaf dit jaar hebben we geen medische verklaring meer.
 
Op het terrein is een EHBO-post aanwezig. Deze is 24 uur per dag beschikbaar. EHBO is er alleen voor ongevallen op het evenement zelf. Heb je voor het weekend al iets onder de leden? Ga dan naar je huisarts. Houd altijd zelf rekening met jouw eigen situatie!

Spelregels
Bekijk de regelboekjes onderaan deze pagina.

IC infobalie

Op Moots 2 gaan we een pilot draaien met een (tweede) infobalie in een IC tent op het speelterrein. De openingstijden van de “IC infobalie” zullen (veel) ruimer zijn dan de blokhut infobalie, maar de dingen die we kunnen doen waarschijnlijk wat beperkter.

De IC infobalie zal te vinden zijn naast de techniektent. Mocht je dus iets willen craften, even een regelboekje willen inzien, een nieuwe porto-accu nodig hebben, een gevonden voorwerp hebben/zoeken, etc. loop gerust even langs en we kijken wat we voor je kunnen doen.

Setting en wereld

Lees meer over de setting van de Vortex op deze pagina. 

Wapens en veiligheid
Alle wapens worden gekeurd op veiligheid. Afgekeurde wapens worden door de organisatie om veiligheidsredenen in bewaring genomen, en kunnen aan het einde van het evenement worden afgehaald.

Kampvuur en koken
De andere indeling betekent niet dat de spelregels en eerdere afspraken omtrent vuur niet meer van toepassing zijn. Heb jij met kampstaf afgesproken dat je een eigen vuurplek mag aanleggen dan mag dat nu ook. Daarnaast komen er binnen de kampen ook centrale vuurplekken. We gaan proberen wat meer algemene informatie omtrent vuurplaatsen te plaatsen volgende de week, maar daarvoor moet nog overlegd worden met terreinbeheer. 
Bij de centrale vuurplaatsen zullen ook IC tenten staan voor algemeen gebruik.

Stroom
Stroom is nu flexibeler ingedeeld (zie dikke witte strepen op kaart). Voor de duidelijkheid: Wij hebben genoeg capaciteit en we kunnen wat afstand overbruggen zolang je maar een beetje in de buurt blijft. Bestel je stroomaansluiting via deze link.

Tafels en banken
Als er op vrijdag nog  tafels en banken over zijn, mogen deze opgehaald worden.

Terreinindeling

undefined

Bootcamp en introquest
Aan het begin van ieder evenement is er een Bootcamp voor nieuwe spelers en monsters. Hier krijg je van onze ervaren, enthousiaste bootcamp crew tips & trucs voor het spelletje. Tijdens de Workshop wordt je klaargestoomd om mee te kunnen doen. 

- Verzamelen voor de Bootcamp om 17:45 bij de infobalie
- Vertrek Bootcamp om 18:00

Aanvullend op de bootcamp organiseert VA een introquest voor nieuwe personages van zowel nieuwe als meer ervaren spelers. Je hoeft je hier niet apart voor in te schrijven. De introquest vindt plaats na de bootcamp en gunt nieuwe personages de kans om alvast kennis te maken met diverse aspecten van de setting en het plot met een klein aantal spelers. Direct na de introquest is het Tijd In voor alle spelers. Bootcamp en introquest zijn optioneel, maar de ervaring leert dat het nieuwe spelers helpt om aansluiting in het spel te vinden.

- Vertrek Introquest om 19:15. Direct na het intro praatje van het bestuur. De introquest zal vertrekken vanaf het plein tussen de kampementen.

Eten en drinken

Medieval catering is terug en zij verzorgen de bar.  Openingstijden en prijzen staan hieronder vermeldt:

vrijdag: 17:00/01:00 of langer indien gezellig

Zaterdag: 07:00/01:00 of langer indien gezellig

Zondag: 07:00/01:00 of langer indien gezellig

undefined

Catering

Medieval Catering verzorgt dit evenement de catering voor mensen die zelf niet willen koken.

undefined

Tijdens de op- en afbouw is er voor de op- en afbouwers ook catering. Deze wordt verzorgt door Mathijs Heideveld. 







Aankomst en vertrek

Opening
Donderdag vanaf 13:00 ben je op het terrein welkom om je IC tent op te bouwen. Er zijn vanaf dat moment mensen aanwezig die je naar je plek zullen begeleiden.

Programma van vrijdag:
17:45   Verzamelen voor de bootcamp bij de infobalie
18:00  Bootcamp vertrekt.
19:00  Intro praatje door het bestuur.
19:15   Introquest vertrekt
20:00 Tijd in. 

Inchecken
Op de eerste dag van aankomst dien je je in te checken bij de infobalie. Deze bevindt zich in de blokhut en staat aangegeven op het kaartje onder terreinindeling. Als je op donderdag al aankomt, willen we je verzoeken om ook donderdag in te checken. Dit ivm. het nachtregister.

Uitladen en parkeren
Je mag met de auto tot de kleine parkeerplaats van het terrein komen om daar uit te laden. Er staan parkeerwachters klaar om je een plekje te wijzen. Er zijn beperkt handkarren aanwezig om je spullen verder op te vervoeren. 

Na het uitladen van de auto moet deze verplaatst worden naar de parkeerplaats.
 Je hebt 30 minuten om uit te laden en je auto naar de grote parkeerplaats te verplaatsen. Het is niet toegestaan om je auto gedurende het evenement op de kleine parkeerplaats te laten staan. Als je hem wel laat staan loop je het risico dat deze weggesleept kan worden.

De parkeerplaats voor het weekend bevindt zich op een van de buitenste velden van het terrein, aan de overkant van de weg. Rijdt het pad af en ga op de openbare weg rechtsaf. Na een kleine kilometer bevindt zich links de ingang naar het parkeerterrein. Rijdt het bospad helemaal af tot je het veld op rijdt. 

Het is niet toegestaan om aan de rand van de weg te parkeren. De gemeente gaat hier strenger op controleren en zal boetes uitdelen!

Handelaren
Having a larp zal niet aanwezig zijn met de Moots 2

Sluiting
Het spel eindigt op zondag rond 15:00 uur. We willen graag dat iedereen daarna eerst even helpt om zoveel mogelijk van de va props en tenten richting de containers te krijgen. Reken dan ook op enkele uren afbouwen en opruimen. Mocht je door iemand anders opgehaald worden van het terrein, geef dan een eindtijd door van 19:00 uur (ook al zullen velen nog tot ver na die tijd bezig blijven met de nasleep van het evenement).

Na tijd zullen we allemaal verzamelen op een centraal punt. Het bestuur zal dan een woord van dank spreken en de FLM zal de taken voor de afbouw verdelen. We willen je dan ook verzoeken om bij dit praatje aanwezig te zijn.
 
Uitchecken
Alleen als je je voor vertrek uitcheckt, hebben we de correcte gegevens van je personage. Zorg dus dat je dit netjes doet, want dat voorkomt fouten op de volgende evenementen. 

Inladen en wegrijden
Aan het einde van het evenement wil iedereen natuurlijk snel kunnen inladen en wegrijden. Wij adviseren om eerst je spullen naar het parkeerterrein te slepen en daarna je auto te halen, dan kan iedereen het snelste weg. Neem bij nat weer een dekzeil mee om je spullen droog te houden. Ook tijdens de afbouw zijn er beperkt karren beschikbaar. Afbouwers hebben echter voorrang op spelers.

Kamperen
De Moots is een kampeerevenement. Je moet dus zelf voor een tent zorgen, en voor een slaapzak, luchtbed en wat je verder zoal nodig hebt om te kamperen. 

Ic slapen:
We gaan een centraal kamp maken verdeeld of 3 sub kampementen. Wij verwachten geen problematiek m.b.t. ruimte, want er is genoeg ruimte voor eventuele uitloop. Je hoeft dus niet eerder te komen om een plekje te claimen. Wij wijzen de plaatsen toe dus het is sowieso niet zo dat je dan automatisch een beter plekje hebt. Er zijn extra vrijwilligers tot etenstijd om dit in goede banen te leiden en ervoor te zorgen dat we op tijd, tijd in kunnen.

Oc slapen:
Oc slapen zal hetzelfde zijn als voorgaande evenementen. Het stukje helemaal achterop het veld is gereserveerd als stilte gebied. Mensen die willen feesten, of gezinnen met jongeren kinderen willen we verzoeken om een ander plekken te zoeken. Er is geen stroom op het OC kampeer terrein.


In de nacht
's Avonds loopt er nachtsecurity over het terrein. Deze vrijwilligers zijn te herkennen aan hun oranje jassen. De nachtsecurity loopt rond om er voor te zorgen dat er geen overlast veroorzaakt wordt en dat er bijvoorbeeld geen vuur onbewaakt brand.
Volg altijd de aanwijzingen van de nachtsecurity op. Als er overlast veroorzaakt wordt door deelnemers, dan wordt dit altijd aan het bestuur doorgegeven. Dit kan leiden tot een officiële waarschuwing.
 
Infobalie
Tijdens het evenement kun je met al je vragen terecht bij de informatiebalie. De infobalie heeft beperkte openingstijden. Deze zullen op de deur van de infobalie worden geplakt.

Sanitair 
Gedurende het evenement zal een team van toilethelden ervoor zorgen dat de douches en toiletten schoon blijven. Het minste dat wij kunnen doen is proberen het sanitair netjes achter te laten. Hieronder vallen ook de schminktafels. 

Afval

Afval kun je kwijt op 1 van de 2 afvalinzamelingspunten op het terrein, de kar naast de ingang van het OC kampeerveld of de grote afvalcontainers rechts van de blokhut/Infobalie. Let op, dit geldt alleen voor huishoudelijk afval zoals verpakkingen en etensresten! Is je tent kapot? Neem hem mee naar huis en gooi 'm daar weg.
 
Afbouwen en opruimen
Na een vermoeiend evenement is meehelpen met afbouwen misschien niet het eerste waar je aan denkt. Toch willen we je vragen om even mee te helpen. Als iedereen zijn of haar best doet om de eigen factie en de omgeving van de eigen tent netjes achter te laten, is alles zo gedaan en kunnen de afbouwvrijwilligers op maandag (Of zondag zelfs!) ook lekker op tijd naar huis. De ervaring leert dat als iedereen een handje meehelpt we binnen 2-3 uur alle tenten en grote props in de containers kunnen hebben liggen! Als dat geen teamwork is.

Het afbouwplan is als volgt:

- Na de tijd-uit call verzamelt iedereen zich op het plein tussen de 3 kampementen voor de laatste mededelingen. Daarna ruimt elke kamp eerst zijn eigen kamp op. Dat houdt in dat je als kampement samen de 'kamptent' naar beneden haalt en alle versieringen weghaalt. De kampen en andere props die mee moeten naar de VA opslag worden naar de containers gedragen en voor zover mogelijk meteen ingeladen.

- Een kampement telt als opgeruimd als alle VA-eigendommen zijn opgeruimd en naar de containers zijn gebracht. Persoonlijke tenten kunnen nog wel blijven staan.

Als we allemaal een paar uurtjes nog even onze schouders eronder zetten is het zo gepiept. Alvast bedankt voor je hulp!



                                        undefined
undefinedundefined