Vortexianen,

Het laatste evenement van het jaar staat al weer voor de voor de deur: Moots 2! Allereerst wil ik alle vrijwilligers bedanken voor hun keiharde inzet. We kunnen het niet zonder jullie! 

Het spelleidersteam heeft ook dit keer weer fantastische plannen. Om die plannen goed uit de verf te laten komen, hebben we figuranten nodig. Heb jij al wat LARP ervaring en zit je bijvoorbeeld tussen twee personages in, kom figureren!

Daarnaast is dit evenement  het laatste van het huidige bestuur en we zijn dus hard op zoek naar  nieuw bestuursleden. Lijkt het je leuk om samen met andere vrijwilligers onze evenementen te organiseren, neem dan contact met ons op via secretaris@the-vortex.nl.

Ik hoop jullie allemaal te zien op de moots!

Namens het bestuur,

Jordi

Moots 1

13 t/m 15 oktober 2017

Scoutingterrein St. Walrick

Sint Walrickweg 9A, Overasselt

Gebruik voor navigatie: Hessenbergseweg 5, Overasselt. De ingang van het terrein is gemarkeerd met Vortex Adventures vlaggen.

Tijd in: Vrijdag rond 20:00

Tijd uit: Zondag rond 15:00


undefined




Sterveling, 

Gij die heerst en beschikt, hoor deze boodschap van de Beschermers van de Schepping en de

Hoeders van Uw Ziel!

Nu het Kind van de Bael, de Chaos-Teef, die zich Maledicta noemde, doch daarvoor HueHue; de bouwer van

de Negende Troon, doch daarvoor de vernietiger van de Negende Troon; niet meer als indringer de Troon

bezet die haar nooit toekwam, ligt de toekomst weer open voor Uw heerschappij.

Zij gezegd dat de Negen Kinderen van de Bael thans sterker in tal zijn dan het Pantheon aan U gewijd. Zij

begrepen dat de zegels op de Scheur naar de Chaos geen stand zullen houden. 

Zij gezien dat de Negende Troon leeg is.

U heeft mijn Meesteres, Lilith, Herrezen, een nieuwe taak bedeeld, een taak die zij deemoedig op zich neemt.

Daar waar de strijd verloren lijkt, zal zij dienen als Vonk van Inspiratie, om onvermoede krachten in U los te

maken die het tij doen keren. Haar Vlam wenkt U naar de kant van de overwinning:

De Meesters van Degeneratie en Vernietiging, de Broeders en Zusters van de Gekroonde Vijand, beuken op

de poort. Wie treedt toe tot het Pantheon van de Acht die Negen moeten worden? Wie zal strijden in de

Eeuwige Oorlog van Creatie? Laat hen, die een waardige God dienen, hun God voorstellen aan de Acht en hun

Devotie tonen in het Hart van Creatie. De Wijsheid van de Acht staat tot Uw beschikking bij het Kiezen van de

Negende, opdat U samen onderzoekt wie de Troon behoort.

Met uitdagingen scheiden wij samen de Onwaardigen van de Waardigen. Opdat de Negen sterker zullen staan

dan ooit tevoren, en de Wereld behouden blijft om zich te schikken naar Uw wil.

Zo spreekt de mond van Sariel dienaar van Lilith, herrezen


undefined

undefined

Praktische informatie

Meehelpen
Voor het laten slagen van het evenement hebben we nog hard vrijwilligers nodig. Schrijf je hier in. 

Verzekering
Niet alle verzekeringen dekken ongevallen tijdens LARP-evenementen. Controleer je polisvoorwaarden en sluit anders een reisverzekering af.
 
Medische verklaring en eigenverklaring
Voordat je begint met spelen, willen we graag een "eigenverklaring" van je hebben. Deze kun je bij het inchecken en/of betalen invullen en inleveren. Vanaf dit jaar hebben we geen medische verklaring meer.
 
Op het terrein is een EHBO-post aanwezig. Deze is 24 uur per dag beschikbaar. EHBO is er alleen voor ongevallen op het evenement zelf. Heb je voor het weekend al iets onder de leden? Ga dan naar je huisarts. Houd altijd zelf rekening met jouw eigen situatie!

Spelregels
Bekijk de regelboekjes onderaan deze pagina.

Setting en wereld
Lees meer over de setting van de Vortex op deze pagina. 

Wapens en veiligheid
Alle wapens worden gekeurd op veiligheid. Afgekeurde wapens worden door de organisatie om veiligheidsredenen in bewaring genomen, en kunnen aan het einde van het evenement worden afgehaald.

Kampvuur en koken
Open vuur is enkel toegestaan op de aangegeven kampvuurplaatsen, gemarkeerd met een grote betonnen steen. Elke factie heeft minimaal 1 kampvuurplek. Er dient altijd een emmer water naast het vuur te staan en de aanwezigen dienen te weten waar de brandblusser staat.

Het is mogelijk om tijdens openingstijden van de blokhut bij de kampstaf hout te kopen voor je kampvuur. Dit kost 15 euro per kruiwagen.

Stroom
Het is weer mogelijk om stroom in je kamp te krijgen. Bestel je stroomaansluiting via deze link.

Tafels en banken
Elk factiekamp krijgt 2 tafels en 4 bankjes. Deelnemers kunnen zelf nog tafels en banken bijbestellen via deze link.

Terreinindeling

undefined

Wil jij met je factie voor volgend evenement jullie geliefde veldje kiezen? Zorg dat je op maandag het afbouwspel wint.

Bootcamp en introquest

Aan het begin van ieder evenement is er een Bootcamp voor nieuwe spelers en monsters. Hier krijg je van onze ervaren, enthousiaste bootcamp crew tips & trucs voor het spelletje. Tijdens de Workshop wordt je klaargestoomd om mee te kunnen doen. 

Houd onze Facebook in de gaten voor de starttijden van de bootcamp!

Aanvullend op de bootcamp organiseert VA een introquest voor nieuwe personages van zowel nieuwe als meer ervaren spelers. Je hoeft je hier niet apart voor in te schrijven. De introquest vindt plaats na de bootcamp en gunt nieuwe personages de kans om alvast kennis te maken met diverse aspecten van de setting en het plot met een klein aantal spelers. Direct na de introquest is het Tijd In voor alle spelers. Bootcamp en introquest zijn optioneel, maar de ervaring leert dat het nieuwe spelers helpt om aansluiting in het spel te vinden.

Eten en drinken

Dit jaar wordt de bar en catering verzorgd door De Zwijgende Bask. De barkaarten kunnen op het evenement zelf afgenomen worden bij De Zwijgende Bask. Pinnen aan de bar is (vanaf een bepaald bedrag) mogelijk.

*Alcohol alleen voor 18+
 
In de dagen voor het evenement komt op de facebook van de Zwijgende Bask al het lekkers dat aan de bar te verkrijgen is online. Uiteraard zijn ze jullie tosti's, frikandellen, broodjes kaassoufflé en koud bier niet vergeten! 

Catering

Geen zin in frietjes of zelf koken?
Je kunt als speler ook vooraf catering bestellen via deze link. Als crew kun je op het inschrijfformulier aangeven of je gebruik wilt maken van de catering. 
De Zwijgende Bask verzorgt het avondeten op vrijdag en op zaterdagavond. 


Belangrijk: Neem voor het eten wel je eigen bord en bestek mee! (En vergeet op vrijdag dan niet je soepkom!)







Aankomst en vertrek

Opening
Je kunt het terrein op vanaf vrijdagochtend. Het spel begint om 20:00 uur.

Inchecken
Op de eerste dag van aankomst dien je je in te checken bij de infobalie. Deze bevindt zich in de blokhut en staat aangegeven op het kaartje onder terreinindeling. 

Uitladen en parkeren
Je mag met de auto tot de kleine parkeerplaats van het terrein komen om daar uit te laden. Er staan parkeerwachters klaar om je een plekje te wijzen. Er zijn beperkt handkarren aanwezig om je spullen verder op te vervoeren.

Na het uitladen van de auto moet deze verplaatst worden naar de parkeerplaats.


De parkeerplaats voor het weekend bevindt zich op een van de buitenste velden van het terrein, aan de overkant van de weg. Rijdt het pad af en ga op de openbare weg rechtsaf. Na een kleine kilometer bevindt zich links de ingang naar het parkeerterrein. Rijdt het bospad helemaal af tot je het veld op rijdt. 

Het is niet toegestaan om aan de rand van de weg te parkeren. De gemeente gaat hier strenger op controleren en zal boetes uitdelen!

Sluiting
Het spel eindigt op zondag rond 15:00 uur. We willen graag dat iedereen daarna eerst helpt om de eigen factie op te ruimen. Pas als dit gedaan is kun je uitchecken bij de informatiebalie. Reken hoe dan ook op enkele uren afbouwen en opruimen. Mocht je door iemand anders opgehaald worden van het terrein, geef dan een eindtijd door van 19:00 uur (ook al zullen velen nog tot ver na die tijd bezig blijven met de nasleep van het evenement).
 
Uitchecken
Alleen als je je voor vertrek uitcheckt, hebben we de correcte gegevens van je personage. Zorg dus dat je dit netjes doet, want dat voorkomt fouten op de volgende evenementen. 

Inladen en wegrijden
Aan het einde van het evenement wil iedereen natuurlijk snel kunnen inladen en wegrijden. Wij adviseren om eerst je spullen naar het parkeerterrein te slepen en daarna je auto te halen, dan kan iedereen het snelste weg. Neem bij nat weer een dekzeil mee om je spullen droog te houden.

Kamperen
De Moots is een kampeerevenement. Je moet dus zelf voor een tent zorgen, en voor een slaapzak, luchtbed, en wat je verder zoal nodig hebt om te kamperen. 

In de nacht
's Avonds loopt er nachtsecurity over het terrein. Deze vrijwilligers zijn te herkennen aan hun oranje jassen. De nachtsecurity loopt rond om er voor te zorgen dat er geen overlast veroorzaakt wordt en dat er bijvoorbeeld geen vuur onbewaakt brand.
Volg altijd de aanwijzingen van de nachtsecurity op. Als er overlast veroorzaakt wordt door deelnemers, dan wordt dit altijd aan het bestuur doorgegeven.
 
Infobalie
Tijdens het evenement kun je met al je vragen terecht bij de informatiebalie. De infobalie heeft beperkte openingstijden. Deze zullen op de deur van de infobalie worden geplakt.

Afval
Afval kun je kwijt op 1 van de 2 afvalinzamelingspunten op het terrein, de kar naast de ingang van het OC kampeerveld of de grote afvalcontainers rechts van de blokhut/Infobalie. Let op, dit geldt alleen voor huishoudelijk afval zoals verpakkingen en etensresten! Is je tent kapot? Neem hem mee naar huis en gooi 'm daar weg.
 
Afbouwen en opruimen
Na een vermoeiend evenement is meehelpen met afbouwen misschien niet het eerste waar je aan denkt. Toch willen we je vragen om even mee te helpen. Als iedereen zijn of haar best doet om de eigen factie en de omgeving van de eigen tent netjes achter te laten, is alles zo gedaan en kunnen de afbouwvrijwilligers op maandag (Of zondag zelfs!) ook lekker op tijd naar huis. De ervaring leert dat als iedereen een handje meehelpt we binnen 2-3 uur alle tenten en grote props in de containers kunnen hebben liggen! Als dat geen teamwork is.

Het afbouwplan is als volgt:

- Na de tijd-uit call verzamelt iedereen zich bij het Pentagon voor de laatste mededelingen. Daarna ruimt elke factie eerst zijn eigen kamp op. Dat houdt in dat je als factie samen de factietent naar beneden haalt en alle versieringen weghaalt. De factietent en andere props die mee moeten naar de VA opslag worden naar de containers gedragen en voor zover mogelijk meteen ingeladen.

- Door middel van het afbouwspel kan je daarna als factie punten verdienen door het opruimen van de grote VA props. Denk aan het Pentagon, het Altaar der Goden, de Gildetenten, etc. Taken kunnen worden opgehaald bij de FLM bij de containers. Let op, we geven ook extra punten aan de facties die hun factieveld schoon en zonder afval achterlaten.

De factie die de meeste punten verzameld heeft, mag volgend evenement zelf hun plaatsje uitkiezen.

- Elke factie stelt een takencoördinator aan. Dit kan bijvoorbeeld de FS zijn, maar dat hoeft niet, zolang iedereen van de factie maar weet bij wie ze hun handige handjes aan kunnen bieden. De FLM zal de takencoördinator op de hoogte stellen van de uitcheckstatus van de factie.

- Een factiegrond telt als opgeruimd als alle VA-eigendommen zijn opgeruimd en naar de containers zijn gebracht. Je krijgt bonuspunten voor het schoon achterlaten van je veld, maar die worden pas op het allerlaatst toegekend. Persoonlijke tenten kunnen nog wel blijven staan.

Moet je echt eerder weg? Overleg dan met je factiecoördinator; je kan je uitcheck-envelop dan bij hem of haar inleveren.

Als we allemaal een paar uurtjes nog even onze schouders eronder zetten is het zo gepiept. Alvast bedankt voor je hulp!



                                        undefined
undefinedundefined